Na vsebino
Občina Kanal ob Soči

Inšpektorat

1. Delovna področja

Medobčinski inšpektorat opravlja za občine ustanoviteljice Bovec, Kobarid, Tolmin in Kanal ob Soči upravne naloge inšpekcijskega nadzorstva nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov občin ustanoviteljic na naslednjih področjih:

  • oskrba s pitno vodo,
  • odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda,
  • ravnanje s komunalnimi odpadki,
  • graditve in drugi posegi v varovalnih pasovih občinskih cest
  • nadzor nad izgradnjo, vzdrževanjem in urejanjem lokalnih javnih cest in javnih poti,
  • nadzor nad izvajanjem pogrebne in pokopališke dejavnosti,
  • nadzor nad javno razsvetljavo v naseljih,
  • nadzor nad prijavo prebivališča,
  • nadzor nad plakatiranjem,
  • nadzor občinske takse,
  • nadzor turistične takse,
  • nadzor nad gradnjo enostavnih in nezahtevnih objektov,
  • sodelovanje s civilno zaščito,
  • nadzor avto-taksi dejavnosti,
  • nadzor nad urejanjem in čiščenjem javnih površin in o zunanjem videzu naselij,
  • izvajanje plovbnega režima in upravljanje vstopno – izstopnih mest na reki Soči in Koritnici
  • in na drugih področjih, ki jih določajo občinski in drugi predpisi.

Medobčinski inšpektorat deluje na področju inšpekcijskega nadzora kot inšpekcijski organ, na področju prekrškov pa kot prekrškovni organ. Medobčinski inšpektorat, s ciljem preventivnega ukrepanja, odgovarja na ustna in pisna vprašanja posameznikov, podjetij in institucij ter obvešča javnost o kršitvah občinskih predpisov preko medijev in na druge načine.

2. Pristojnosti

Inšpektorji so uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, ki opravljajo naloge inšpekcijskega nadzora skladno z Zakonom o inšpekcijskem nadzoru. Če pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva občinski inšpektor ugotovi, da je kršen občinski predpis, ima pravico in dolžnost:

  • odrediti ukrepe za odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti v roku, ki ga sam določi,
  • izdati odločbo o prekršku s predpisano globo,
  • predlagati pristojnemu organu sprejem ukrepov,
  • odrediti druge ukrepe in dejanja, za katera je pooblaščen

Od januarja 2010 je Medobčinski inšpektorat tudi prekrškovni organ, ki odloča o prekrških na prvi stopnji. Inšpektorat kot prekrškovni organ občin soustanoviteljic:

  • opravlja nadzor nad izvajanjem predpisov občin soustanoviteljic in drugih aktov, s katerimi občine soustanoviteljice urejajo zadeve iz svoje pristojnosti,
  • vodi prekrškovni postopek v skladu z zakonom,
  • opravlja okoljsko nadzorstvo nad ravnanjem s komunalnimi odpadki,
  • sodeluje pri pripravi odlokov in drugih splošnih aktov občin soustanoviteljic.

3. Prioritete obravnave inšpekcijskih pobud

NAVODILA ZA PREDNOSTNO OBRAVNAVO PRIJAV 

Pri določanju stopnje prioritete nadzora se upoštevajo spodaj navedeni kriteriji, pri čemer se za posamezno prijavo določi stopnja prioritete, ki je najvišja glede na navedene kriterije.

Nepravilnosti pri katerih se določi stopnja prioritete 1 so:

  • nepravilnosti, pri katerih obstaja nevarnost za življenje in zdravje ljudi, za javni red in mir, za javno varnost in premoženje večje vrednosti,
  • nepravilnosti, za katere ni predpisano vodenje upravnega postopka in predstavlja prekršek predpisov iz pristojnosti ter se izvaja v trenutku prejema prijave.

Nepravilnosti pri katerih se določi stopnja prioritete 2 so:

  • nepravilnosti, ki so na javnih površinah,
  • nepravilnosti, ki se dogajajo v trenutku prejema prijave in niso nepravilnosti za katere bi se določila stopnja prioritete 1,
  • nepravilnosti, ki so na javnih površinah in je njihov namen zasebne narave.

Nepravilnosti pri katerih se določi stopnja prioritete 3 so:

  • nepravilnosti, ki so na zasebnih površinah in vplivajo na javno površino,
  • nepravilnosti, ki so dokončane oz. se izvajajo že krajše obdobje pred prijemom prijave,